PRZYSZŁOŚĆ UTRZYMANIA NAWIERZCHNI PORTÓW LOTNICZYCH TO M.IN. DOBRA ORGANIZACJA SPRZĘTU RÓŻNEGO RODZAJU ORAZ NARZĘDZI. MENADŻEROWIE ORAZ SERWISANCI BĘDĄ POTRZEBOWAĆ OSPRZĘT O RÓŻNEJ KONFIGURACJI,W KLIKU ZESTAWACH ABY UTRZYMAĆ POWIERZCHNIE LOTNISK ORAZ OTOCZENIA W JAK NAJLEPSZYCH WARUNKACH TECHNICZNO-UŻYTKOWYCH ORAZ SPROSTAĆ CORAZ WIĘKSZYM STANDARDOM.

 

Blastrac jest wiodącym światowym producentem urządzeń do przygotowania powierzchni. Posiadamy bogatą ofertę obejmującą ponad 55 maszyn do przygotowywania i konserwacji wszelkiego rodzaju materiałów. Nasze innowacyjne techniki są opracowywane wewnętrznie i na żądanie klienta wsparte przez nasz Dział badań i Rozwoju. Urządzenia do przygotowania powierzchni firmy Blastrac może być używane na lotniskach w celu:

USUWANIE GUMY

CZYSZCZENIE POWIERZCHNI STREF BUFOROWYCH

USUWANIE TERMOPLASTYCZNYCH LINI POZIOMYCH

USUWANIE LINII POZIOMYCH

OGÓLNA KONSERWACJA BETONU

POWIERZCHNIE DEKORACYJNE

  • USUNIĘCIE NADMIARU GUMY Z PASÓW STARTOWYCH
  • OCZYSZCZANIE STREF BUFOROWYCH
  • USUWANIE ORAZ OCZYSZCZANIE LINII POZIOMYCH
  • POPRAWIENIE PRZYCZEPNOŚCI POPRZEZ ZWIĘKSZENIE TARCIA NA POWIERZCHNI
  • POPRAWA ODBICIA ŚWIATŁA
  • REDUKCJA WIBRACJI ORAZ POZIOMU HAŁASU EVELS
  • POWIERZCHNIE DEKORACYJNE NA ZEWNĄTRZ ORAZ WEWNĄTRZ BUDYNKÓW

POPRAWA POZIOMU TARCIA NA POWIERZCHNI I USUWANIE GUMY

DOBRY STAN POWIERZCHNI DROGI STARTOWEJ LOTNISK JEST ISTOTNYM ELEMENTEM BEZPIECZEŃSTWA LOTNISKA ORAZ JEGO PASAŻERÓW, A TAKŻE OTOCZENIA. ISTNIEJE WIELE ELEMENTÓW, KTÓRE MOGĄ WPŁYWAĆ NA BEZPIECZEŃSTWO POWIERZCHNI LOTNISK: STRUKTURA LOTNISKA, ZASTOSOWANE MATERIAŁY DO JEGO BUDOWY, RODZAJ NAWIERZCHNI, ŚNIEG, LÓD, WODA I ZANIECZYSZCZENIA Z RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ (SZCZEGÓLNIE ZE ZŁOGÓW GUMOWYCH).
Bez względu na typ nawierzchni, charakterystyka tarcia drogi startowej ulegnie zmianie wraz z upływem czasu, w zależności od rodzaju i częstotliwości przejazdów samolotu a także warunków pogodowych. Oprócz zwykłego mechanicznego zużycia opon, zanieczyszczenia mogą zbierać się na powierzchni drogi startowej, co zmniejsza ich przyczepność. Wypadki mogą się zdarzyć w przypadku przelotu nad samolotem lub zjechania z zanieczyszczonych pasów startowych. Konieczne jest zatem utrzymanie pasów startowych na lotniskach zgodnie z najwyższymi możliwymi standardami oraz zapewnienie odpowiedniego drenażu i przyczepności powierzchni, zwłaszcza w obszarach startu i lądowania. Firma Blastrac kontynuuje rozwój technologii w celu zmniejszenia drogi hamowania samolotów oraz oczyszczania powierzchni. Z biegiem lat opracowaliśmy różne technologie w celu utrzymania pasów startowych. Ponowne oczyszczanie powierzchni za pomocą technologii śrutowania śrutem lub śrutowania podciśnieniem Ultra-High Pressure jest idealnym rozwiązaniem do poprawy współczynnika tarcia.

USUWANIE GUMY

Podczas lądowania samolotów, zwiększa się zużycie makrostruktury i mikrostruktury, ponieważ zanieczyszczenia gromadzą się na nawierzchni drogi startowej.Nagromadzenie gumy zmniejszya odpływ wody i tarcie do krytycznego punktu, w którym bezpieczeństwo może zostać zagrożone. Usunięcie nadmiaru gumy z pasa startowego ma na celu utrzymanie bezpiecznych przejazdów samolotów na lotnisku. Bardzo skutecznym i opłacalnym sposobem usuwania osadów gumowych z pasa startowego lub innych powierzchni, które mają powłokę spoiwa bitumicznego nad cząstkami kruszywa, jest woda o ultra wysokim ciśnieniu. Ponieważ stan powierzchni jest różny, należy wybrać sprzęt umożliwiający ustawienie różnych zakresów podciśnienia do usuwania bitumenu w celu uniknięcia uszkodzenia powierzchni. Wydajność maszyny (usuwanie metrów kwadratowych gumy na godzinę) jest kolejnym ważnym czynnikiem. W przypadkach, gdy temperatury są poniżej zera, do usunięcia gumy powinno być stosowane śrutowanie śrutem.

OKRESOWOŚĆ OCZYSZCZANIA POWIERZCHNI Z NADMIARU GUMY

ILOŚĆ LĄDOWAŃ SAMOLOTU NA DZIEŃOKRESOWOŚĆ OCZYSZCZANIA POWIERZCHNI Z GUMY
Mniej niż 152 lata
Od 16 do 301 lata
Od 31 do 906 miesięcy
Od 91 do 1504 miesięcy
Od 151 do 2103 miesięcy
Większy niż 2102 miesięcy

MAKROTEKSTUROWANIE

Makrotekstura to puste przestrzenie między cząstkami agregatu asfaltu. Makrotekstura pwierzchni asfaltowej wynosić zwykle od 1,0 mm do 1,5 mm. Jest to makrotekstura, która pozwala wodzie odpłynąć i znacznie przyczynia się do odporności na poślizg w warunkach mokrych. Zarówno oczyszczanie za pomocą ultra-wysokociśnieniowej wody jak i śrutowanie śrutem stalowym to bardzo opłacalna, przyjazna dla środowiska i wysoce wydajna technologia zmniejszająca niebezpieczeństwo na pasach startowych. Technologia Blastrac oczyszczania powierzchni usunie osady gumowe i przywróci teksturę makro z powrotem do właściwości pierwotnej. W niektórych przypadkach, gdy zaniedbano konserwację powierzchni, makroteksturowanie można przeprowadzić tylko za pomocą śrutowania śrutem.

MIKROTEKSTUROWANIE

Mikrotekstura jest częścią tekstury powierzchni utworzonej przez maleńkie szczeliny na powierzchni cząstek kruszywa asfaltu. Jest to główny czynnik zapewniający przyczepność lub odporność na poślizg przy oponie, szczególnie przy niskich prędkościach. Mikroteksturę mierzy się za pomocą PSV -brytyjskiego testera wahadłowego lub metodami mobilnymi, takimi jak Griptester lub SCRIM. Technologia śrutowania Blastrac to jedyna technologia, która przywraca wysokie wartości micro-textury powierzchniom. Udoskonalenie struktury mikro za pomocą procesu śrutowania jest niezwykle skuteczne.

OCZYSZCZANIE STREF BUFOROWYCH

Zanieczyszczenie substancjami chemicznymi i ogólne zanieczyszczenie obszarów przejść buforowych jest problemem, który należy rozwiązać w odniesieniu do kwestii bezpieczeństwa a także ogólnej estetyki. Urządzenia do czyszczenia wodą pod wysokim ciśnieniem (od 1600 do 5500 PSI) są najczęściej stosowane w takich przypadkach. Pojazdy wysokociśnieniowe Ultra-High- Pressure Water posiadają system odzysku wody.

 

Można użyć technologi renowacji powierzchni poprzez oczyszczanie linii poziomych bez konieczności ich usuwania lub jej wymiany, co jest dość kosztowne. Zwłaszcza w przypadku miejsc trudno dostępnych lub gdy dostęp do obszaru jest ograniczony, można użyć specjalnej przejściówki podłaczonej do pojazdu z ultra wysokim ciśnieniem.

USUWANIE TERMOPLASTYCZNYCH LINII POZIOMYCH

Oczyszczanie powierzchni wodą o wysokim ciśnieniu jest najbardziej opłacalnym rozwiązaniem do usuwania linii poziomych termoplastycznych.

 

Frezarki do betonu/asfaltu firmy Blastrac doskonale nadają się do usuwania oznakowania linii termoplastycznych. Obrotowy bęben frezujący wytwarza siłę odśrodkową, która, powoduje mechaniczne usuwanie obrabianej powierzchni. Cały cykl pracy jest bezpyłowy gdy podłączymy frezarkę do odpowiedniego odkurzacza przemysłowego.

USUWANIE LINII POZIOMYCH W STREFACH BUFOROWYCH

Oczyszczanie powierzchni wodą o ultra wysokim ciśnieniu jest najbardziej odpowiednią i dogodną formą, lecz gdy dotępność do danego obszaru jest ograniczona, inną opcją jest użycie szlifierki jednogłowicowej z głowicą groszkującą lub mobilnej śrutownicy.

OGÓLNA KONSERWACJA BETONU

Wszędzie tam, gdzie są powierzchnie betonowe, istnieją podstawowe wymogi konserwacji tych powierzchni. Mobilne śrutownice Blastrac, szlifierki, oraz frezarki do betonu/asfaltu to idealne narzędzia, które można mieć pod ręką, aby zrealizować projekty konserwacji powierzchni, czyli utrzymania ich w należytym technicznym stanie.Maszyny Blastrac, w połączeniu z odpowiednim odkurzaczem przemysłowym, eliminują zapylenie oraz chronią pracowników oraz operatorów przed szkodliwym zanieczyszczeniem.

POWIERZCHNIE DEKORACYJNE

W zależności od użytego materiału (beton, asfalt, lastryko, marmur, kamień naturalny) i koloru oraz poziomu polerowania a także tekstury, można stworzyć efekt odblasku na powierzchni. Powierzchnie polerowane wymagają mniej konserwacji, ponieważ są trwalsze i łatwiejsze w czyszczeniu niż wiele innych rodzajów podłóg. Dla obszarów zewnętrznych proces groszkowania-młotkowania jest procesem, który pozwala osiągnąć podobny efekt, jak wygląda naturalny kamień. Beton groszkowany jest idealnym rozwiązaniem, aby uzyskać naturalny efekt, mniej gładki niż polerowany beton, mniej szorstki niż beton szczotkowany lub piaskowany i mniej dekoracyjny niż beton tłoczony.
APLIKACJETECHNOLOGIEOSPRZĘT
Usuwanie gumyUHP wysokociśnieniowe czyszczenie wodą4006HT
2-45DTM
MakroteksturowanieUHP wysokociśnieniowe czyszczenie wodą4006HT
2-45DTM
MikroteksturowanieŚrutownice2-45DTM
Oczyszczanie stref buforowychHP wysokociśnieniowe czyszczenie wodąCY5500
Usuwanie termoplastycznych linii poziomychUHP wysokociśnieniowe czyszczenie wodą
Szlifierki jednogłowicowe
Frezarki
4006HT
Pełna gama jednogłowicowych szlifierek
Pełna gama frezarek do betonu/asfaltu
Usuwanie linii poziomych w strefach buforowychUHP wysokociśnieniowe czyszczenie wodą
Szlifierki jednogłowicowe
Śrutownice
4006HT z zaczepem CY200
Szlifierki z oprzyrządowaniem do groszkowania
Pełna gama śrutownic Blastrac
Ogólna konserwacja betonuJednogłowicowe
Frezarki
Śrutownice
Frezowanie
Pełna gama jednogłowicowych szlifierek
Pełna gama szlifierek planetarnych-trójgłowicowych
Pełna gama frezarek do betonu/asfaltu
Pełna gama śrutownic Blastrac
BMP-4000
Powierzchnie dekoracyjneJednogłowicowe
HP wysokociśnieniowe czyszczenie wodą
Pełna gama szlifierek planetarnych-trójgłowicowych
CY5500